sestdiena, 2009. gada 21. februāris

Kampalas ikdiena



Sveiki milie! Paldies par lugsanam! :) Izjutu aizlugsanu speku un reizem fisizki jutu ka dievs mani sarga un nes uz savam rokam un vada!
Mazliet vairak varu pastastit par savu ikdienu Kampala: mani notiek divas lietas:


1. Dievs strada piemanas sirds, mana prata, maina mani, maca klausities Vina balsi un maca uzticeties Vina vadibai
2. Pamazam klustu par "mudugavu" (cilveku ar melnu adas krasu, jeb - vietejo)

Pastastisu mazliet sikak:
1. Es macos uzticeties Dieva vadibai un sadzirdet Vina balsi
, jo parsvara parvietojos pa Kampalu viena. Nav ta, ka kads noteiktu manu dienaskartibu - vairak visi gaida no manis, ka es teiksu, ko velos darit. Turklat si ir miljonu iedzivotaju pilseta un es dzivoju graustu rajona, kur katrs cinas par izdzivosanu, lidz ar to nav isti nevienam laika ar mani "aukleties". Bet Dievs ir zeligs! Katra diena lidz sim ir bijusi aizpildita. Tomer es ilgojos, kad varesu atgriezties Ugandas austrumos mazajos ciemos. Saja laika Dievs mani ir vedis ari pie dazadiem misionariem, kuri kalpo seit ilgaku laiku: varu no viniem macities un ari piesargaties no vinu kludam. Pats galvenais, no ka ir japiesargas: nepazaudet savu aicinajumu, kapec Dievs mani seit ir aicinajis - kalpot ar Vardu un vest cilvekus tuvak Jezum, meklet tos, kuri Jezu vel nepazist un pievest pie Vina. Jo saja nabadzibas situacija ieraugot balto cilveku visi galvenokart sagaida naudu un viniem gruti saprast, ka tu gribi iedot ko citu, labaku. Bet Dievs ir pret mani loti zeligs un Vins ir tas, kas atver durvis, ka varu runat ar cilvekiem un Vina vests var aizsniegt un nest atbrivosanu! Pagajusonedel iedraudzejos ar vacu misionari Reginu - abas sajutamies loti tuvas un ceru, ka musu draudziba turpinasies. Uzaicinaju, ja vien vinai ir kada iespeja, lai vina atbrauc uz Latviju! Vinai butu tik loti daudz ko mums dod, teikt un liecinat, turklat vina butu briniskigs paligs cilvekiem, kuriem ir misijas aicinajums, bet dazadas grutibas ir so aicinajumu nospiedusas :) Regina man ari iemacijas daudz lietu, no kuram seit japiesargas un vina ir ieintereseta mana drosiba un kaut ka mazliet ir panemusi sava aizgadiba:)


Milie, aizlugism par Reginu! Vina pati sobrid ir gruta situacija - personigi iet cauri grutam laikam, visa ir palikusi viena, iazskirusies ar cilveku kuru mileja un ari vinas organizacijai, kuru sponspore Vaciesi, finannsejums samazinas - lai Dievs dod gudribu un sveti Reginu! Vinai ir vajadzigas musu aizlugsanas!


Regina sadarbojas ar vairakiem misionariem. Kopa ar viniem piektdien apmekleju vietu KAMPIRIGISA - kadus 40 km arpus Kampalas. Saja vieta tiek savakti ielu berni no Kampalas, kuri klaino, kuriem nav majas ( vienkarsi lai iaztiritu ielas un Kampala neizskatitos tik briesmiga) un sos bernus un pusaudzus vienkarsi tur nomitina. Vairak valdiba neko nedara - tikai maksa daziem sargiem un dazam masam, kuram pat nav zales, iznemot paracetamolu. JA kads saslimst, visticamak, tupat ari nomirst un vinu apglaba. Ta ka valdiba nemaksa pietiekami sargiem un masam, tad musu apciemojuma laika tikai vienu sargu satikam - parejie bija aizgajusi citur pelna. Siem berniem un pusaudziem binav drebju, Regina un vinas draugi -citi misionari - reiz nedela brauc, atved kadas drebes, ziepes, ar ko nomazgaties, vada dievkalpojumu (seit vini tiesam no sirds ludz un slave un gaida uz to Kungu, jo nav citu ceribu), dazreiz uzriko kadas svinibas ar vairak ediena. MAliet ari uzrunaju vinus un iedrosinaju, ka Jezus vinus ljoti mil un vini nav piedzimusi negadijuma del. Misionari, kas brauc uz so vietu, mekle ari skolas naudas un suta uz tuvejo skolu, kas ir tikai 30 000 UGX par trim menesiem (10 LS). Lielie puisi censas apgut kadu profesiju - vien tikko bija iemacijiem brauk ar traktoru un cer atgriezties sava ciema, no kurienes vins atbega un Kampalu un tada veida pelnit sev iztiku. Citi megina apgut galdniecibu. Dazi berni par nemaceja vietejo valogu - vini ir begli no Ruandas DR Kongo un KEnijas, tad sie misiopnari kopa ar citam misijas organizacijas mekle veidus, ka aizgadat vinus atpakal majas. Ievietoju ari bildi, kura redzami sie puisi pusdienojot. Vini ir ap 300, bet skivji tikai 20., tad nu katrs gaida savu kartu, Protams, karotes nav. Daudzi ari te neiztur un beg no sejienes prom, atpakal uz ielas. Meitenes te ir maz, jo ir gruti vinas nosargat no izvarosanas, tikai pavisam mazinas, ko lielie puisi neaiztiek. Skumji bija redzet so vietu. Bet vel skumjak, ka vieteja valdiba pilnigi neko nedara, lai situaciju uzlabotu, tikai palaujas uz arvalstu misijas organizacijam, kuras paldies Dievam seit strada! Aizlugsim ari sonedel par so vietu!


Ta nu es macs uzticeties Dieva vadibai, katur dienu saku ar lugsanu, lai Dievs mani vada, kur Vins mani rez vajadzigu. Ari svetdien kalpoju biskapa Dzeralda banica un pec tam iznaca daudz lotui jauku sarunu ar vietejiem cilvekiem un macitajiem no dazadam draudzem.




2. Pamazam klustu "mudugavu". Esmu lidz sikumam izpetijusi so graustu rajonu (vismaz tas vietas, kur man biskaps atlava staigat vienai) - ir kadas vietas, kuram savas adas krasas del un tadel, kas esmu jauna balta sieviete viena neuzdrikstos iet. Zel, jo tiesi sajas vietas ir cilveki, kuriem Jezus ir visvairak vajadzigs. Gaidu, kadfu dienu Dievs varbut mani uzrunas un likts tur iet un sacis, ka vins mani sarga - tad varbut apmeklesu ari sis bistamas vietas.


Vietejie pie manis sak pierast. Censos dazus teikumus runat ari vieteja valoda. edu vietejo edienu - dazkart tas tiesam ir bezgarsigs, piemeram kukuruzas putra tiesam negarso pilnigi neka, bet ta ka visu dienu esmu prom, tad vakara izsalkums ir pietiekami liels, lai estu ari kukuras putru. No rita brokastis ir "capatu"- kaut kas lidzigs musu pankukam. Ar divam parasti pietiek. Dazreiz ir teja ar pienu, dareiz bez. Vakar biskapa sieva pagatavoja loti garsigu zivi ar saldajiem kartupeliem un matoke. Patiesiba matoke un kukuruzas putra ir galvenais ediens. Ir vienmer kada mercite klat - vai nu no zivs vai galas vai darzeniem. Biskapa sieva bija loti stipri apslimusi, tad nopirku vinai arbuzu, ta ka tas bija loti liels, edam visa gimene. Kamer vina slimoja, pirku dazadus auglisus. Esmu pienemta biskapa gimene ka meita: esam interesnta gimene: biskaps, sieva, es, vecaka meita Reicela, kurai ir liela gariga atpaliciba un biskapa bralis ko Kongo (vins uzturas seit ka beglis, jo vina zeme vinu jau vairakas reizes gandriz nogalinaja, bet vins ir kristietis!). Valodas ari lietojas loti dazadas. Ar sievu sarunajos dazus vardus luganda un dazus angliski. Ar reicelu es runaju latviski, vina klausas un atbild sava valoda, bet isti abas neko nesaprotam, tomer vina mani ir pienemusi un izturas mlabi pret mani. Ar biskapu lielakotie srunaju angliski. Ar biskapa brali - zinu dazus vadus svahili, kad gribas vairak sarunaties, biskaps ir musu tulks. Biskapa bralis ir loti mils pret mani un uzanigs. Gandriz ka velvien tetis. Pie galda beidzot edam visa gimene kopa, jo kamer bija parejie klatviesi sieva un berni un bralis kopa ar mums needa. Daudzvalodu gimene, kuri ir viens Tev debesis :)


Es censos palidzet ari siskapa sievai - mazgaju traukus, velu - ja jau esmu meite, tad daru to, ko parasti vinas meitas dara. Kopa gajam uz vietejo tirgu, kas atgadina latviesu humpalas un par mazam naudinam nopirkam par maza naudinam man vel kadus svarkus un bluzites, jo drebes te loti atri paliek netiras un mazgajot nodiltst. Turklat daudz ko nemaz nevar izmazgat.


Sestdienar biskapu apciemojam skola vinu bernue- ta bija pirma reizie ari biskapam apciemot vina bernu skolas. Bijas Anetes skola (Anete ir mana labaka draudzene seit, vina mani loti gaidija) un Jiles skola. Aneti varat redzet ari fotografija! :)


LAi ari cik loti vakara reizem jutos nogurusi - mazgajos "dusa" - piecos litros udens. Reiziem izmazgaju matus, kad jutu, ka nevaru izkemeet:) Esmu loti pieradusi pie apstakliem seit, pie visadm radibam, kukainiem. Tikai grutak ir saprast vietejos cilvekus.


Esmu apguvusi ari Kampalas centru, jo izmantoju vietejos taksisus un centra ir galapunkts, kur japarsezas no viena uz otru. reizem nav viegli saprast - uz kurieni vispar jaiet, bet vietejie ir izpalidzigi, panem pie rokas un aizved :) Ar pilseta, ja kas ir vajadzigs, nezinu ielu atrast, pajautaju boda-boda soferiem (vietejiem motocikli, kas ari strada par taksisiem), vini labi zina pilsetu un palidz man istaja vieta noklut. Ta ka pamazam klustu par "mudugavu" un Dievs mani sveti un sarga saja procesa. Tapec liels paldies par jusu lugsanam!!!!! :)




Svetigi ari jums tur latvija!


Turaties. Dievam ir risinajums VISAM KRIZEM.


Ipass sveciens gregoriesiem! Es ludzu un gaidu, iespejams, ka kads no jums sajutis aicinajumu but un kalpot seit, bet tas katram nojusm jasadzird no DIEVA! :)






1 komentārs:

  1. Paldies Aijinja par Tavaam luugshanaam, turpinaam luugt par Tevi un visiem Afrikas iedziivotaajiem... Lai Dievs tevi pasargaa un sveetii...

    AtbildētDzēst